دیانادیانا، تا این لحظه: 12 سال و 8 روز سن داره

*دیانا * الهه ی ماه

ماه بیست و پنجم

1393/2/19 16:52
2,273 بازدید
اشتراک گذاری

      

 

اولدوز گلیب آی اولماز

بهار گلیب یای اولماز

گوزلرین ایچینده

هچکس سنه تای اولماز

 

 

سلام به روی ماه دختر نازدونه ی خودم

اول از همه یه خبر خوش دارم : مامانی یه پروژه ی بسیار بزرگ رو به راحتی تموم کردیمآرام و اون پروژه ی از شیر گرفتنت بودجشنجشن اصلا باورم نمی شد که به این راحتی تموم بشهتعجب شمایی که اینقدر وابسته ی می می بودی !!خندونک اونقدر مطالعه کرده بودم در این زمینه که خدا رو شکر بهترین متد رو انتخاب کرد امراضی و اون متد *حذف نوبتی *بودتشویق از سه ماه پیش برنامه امو رو شما اجرا کرد ام تا کمترین آسیب روحی رو ببینی. پیشرفتمون خیلی خوب بود . طوری که شب ها بدون شیر خوردن می خوابیدی .آخرین نوبتی که باید حذف میشد : نوبت شیردهی ظهرگاهی بود که شدید وابسته بودی. تا شیر نمی خوردی اصلا بعد از ظهر نمی خوابیدی. دل رو زدیم به دریا و درست 1 اردیبهشت 93  اخرین نوبت رو هم حذف کردیم. خندونک برای حذف مرحله ی اخر باید کاری می کردم که کلا از شیر خوردن بیافتیراضی دلم نیومد رژ لب و اینجور چیزا بزنم که وحشت کنی خطا یه ذره خمیردندون با طعم نعناع زدم می می بو گرفت زبان اومدی بخوری دیدی طعمش عوض شده!! بهم گفتی : اوفه ؟ منم گفتم بله خجالت بعد بهت تعارف کردم که میخوری ؟ شما هم گفتی : نه ، مسی (مرسی)خنده بعد گفتم خدایا چه کنم حالا این بخوابه ؟؟؟سوال نمیشه که گوسفند یا ستاره بشماریم  !! برا همین یه روشی رو ابدا کردم عااااااااااااااااالیراضی اومدی کنارم دراز کشیدی ، بعد من بغلت کردم هی با صدای اروم ازت لغت نامه پرسیدمخندهقه قهه بعد دیدم وسط های پرسش من دیگه جواب نمیدی ، نگو بس چشماتو بستی لالا کردیخوابخواب  و به همین سادگی تموم شد !!!!خندونک الان درست 19 روزه که به طور کامل از شیر گرفتمتتشویق شب ها تا چراغ رو خاموش می کنم خودت می خوابیدی . بعد از ظهر هارم یه مدت همین لغت نامه پرسی بود ولی بعدش خودت عادت کردی که حتی بدون پرسشم بخوابیبغل با افتخار میگم درست دو سال و سه روز تمام به نحو احسنت شیر خوردیزیبا نوش جونت و از همین الان میگم شیرم حلالت باشه دختر ماااااااااااااااااااااااااهممحبتمحبتمحبت بی خود نیست که الهه ی ماه یی ، حرف نداری دلبندم محبتبغلمحبت خدارو هزار مرتبه شکر نه سر واکسن هات منو اذیت کردی نه سر دندون دراوردنات و نه سر از شیر گرفتنتمحبت حالا فقط موند پروژی بای بای پوشکت که اونم ایشاله شهریور ماه اقدام می کنیمخجالت البته تصمیم گرفتم از الان تحت تعلیم باشی که اون موقع سنکوپ نکنیخندونک

در ضمن دختر ماهم یه تصمیم هایی رو هم در مورد وبلاگت گرفتیم. دو سال اول زندگی هر فردی شیرینی خاص خودش رو داره . ثبت خاطرات *اولین ها* چیزی نبود که به راحتی از کنارش می گذشتیم و من تمام این مدت سعی کردم همه ی خاطرات اولین هاتو  توی وبلاگت به طور کامل ثبت کنم تا برای همیشه توی ذهن و دلمون زنده بمونه و شما در اینده با خوندش یه لبخند روی لبهات بشینه. ولی از این به بعد چون دیگه ثبت خاطرات هر ماهت با توضیح جزئیات چیزی دلچسب نخواهد بود برا همین تصمیم گرفتیم از دو سالگی به بعد خاطرات و وقایع مهم زندگیت رو توی وبلاگت ثبت کنیم. محبتمحبتمحبت

مثلا وقایع مهم این ماه ت این بود که : از شیر گرفتمت ، شروع به جمله سازی کردی ، عکس دو سالگیتو توی اتلیه انداختیم ، تولد بابا اصغر بود ، روز پدرم که نزدیکه و یه اتفاق خیلی مهم برای من افتاده که به موقع اش ماجرا رو توی وبلاگت می نویسم. راضی  اکثر لغت ها رو دیگه کامل بلدی ولی دوست دارم بعضی از لغت هایی رو که خیلی با نمک تلفظ می کنی رو برات بنویسم:

 تخم مرغ  = توموگوس!!!قه قهه

نوشابه = سوموم!!خنده

جون ( مثل مامان جون ) = جونت!!خندونک

دمپایی= باشقا !! (به زبان ترکی می گی که اونم* باشماخ *هست که به کفش می گن نه به دمپایی!)خنده

هامانی = هواپیماخندونک

خوسوس = خروسزبان

هبیج = هویجبغل

تنها شعری هم که کامل بلدیو خودت می خونی اینه:

تاب تاب عبااااااسی ، خدا من ننازیبغل

قربون شکل ماهت برم دلبندممحبت

 

 

پسندها (11)

نظرات (9)

پگاه مامان آرتین
19 اردیبهشت 93 18:03
عزیزم خیلی وقت به وبت سرنزده بودم شرمنده.حالا اومدم دیدم ماشالا دخترمون خانم شده همیشه لبات خندون باشه عروسکم.مامان جون شما هم خسته نباشید
فلوریا مامان دیانا
پاسخ
سلاااااااااااااااام پگاه جون خوبی خانومی؟ بچه ها خوبن؟ دلمون براتون تنگ شده بود هاااااااااااااااااا روی ماه ارتین جونم ببوس
♥مرجان مامان آران و باران♥
21 اردیبهشت 93 19:01
ای جانممممممممممممم هزار ماشالا چقدر بزرگ و عسل شدههههه ببوسیدششش خوشگلووووووو
فلوریا مامان دیانا
پاسخ
سلام خاله مرجااااااااااااااااااااااان خوبید ؟ دوتا فرشته ها چه می کنند؟ روی ماهشونو ببوسید در ضمن ممنونم از مهر و محبتتون خاله ی مهرررررررررررربون
مامان ضحــــا
24 اردیبهشت 93 7:41
سلام خاله جون مبارك باشه از شير گرفتنت،معلوم شد كه ديگه بزرگ و خانوم شدي. ولي فلور جون چرا با خمير دندون؟؟؟؟؟؟؟؟؟مگه نميگن فلورايد خمير دندون براي بچه ضرر داره؟؟ به به چه عكس خوشگلي قربونت برم خاله اولين هوادارت من شدم هاااااااا روز پدر هم مبارك باشه
فلوریا مامان دیانا
پاسخ
دیانا: سلااااااااااااااااااام خاله فرشته جووووووون مسی خاله جون فلوریا: مگه دیانا خمیردندون رو خورده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نگران نباش ، گفتم که خمیردندون رو زدم که میمی بوی نعناع بگیره ! اصلا نخورد فقط یه مک زد دید بو میده از میدان نبرد کشید کنار فقط یه بار از این روش استفاده کردم و خدا رو شکر اخرین بار هم شد ماجرای هواداری رو هم الان از تو شنیدم !!! رفتم ته توشو دراوردم ممنونم
مامان زهرا
24 اردیبهشت 93 10:24
سلااااااااااااااااااام به عسل خاله هزار ماشالله به دیاناجونم آفرین معلومه که خیلی دخملی منطقی و مستقلی هستی خوشگل خالهدست مامانی گل هم درد نکنه که دو سال کامل بدون هیچ منتی بهت شیر دادفلوریاجان خسته نباشید
فلوریا مامان دیانا
پاسخ
سلام به خاله ی مهربووووووووووووووووووووووونم الان با این تعریفی که شما از من کردید مگه میشه یه جا بند بشم خاله جون این کمالات از خودتونه من فقط با قضیه کنار اومدم ! البته چاره هم نداشتم خاله جون فلوریا : زهرا خانوم گل ما چیکار می کنه ؟ ستیا نفس خاله هم خوبه؟ ممنونم از لطفت زهرا جون. ایشاله موفقیت های شما دوستون داررررررررررررررررررررررررریم
الهام مامان تیانا
28 اردیبهشت 93 23:05
سلام عزیز دلم .خانومم .قربونت برم که یه پارچه خانومی. عزیزم با می می باب بای کردی ؟ مبارکه فدات بشم. فلور جونم سلام .خوبی ؟خسته نباشی مامانی .تبریک میگم .دست راستت هم زیر سر من که به این راحتی تیانا رو جدا کنم . همیشه بیادتون هستم
فلوریا مامان دیانا
پاسخ
سلام به روی ماهتون ای خاله ی مهررررررررررررربون با اجازه ی بزرگترااااااااا: بله انگار یارانه مون تا دو سالگی اعتبار داشت منم چاره نداشتم جز اینکه انصراف بدم فدای مهر و محبت خاله الهام عزیزم فلوریا : سلام از ماست الهام جون، خوبید؟ دختر شیرازی من چه می کنه؟روی ماهشو ببوس عزیزم ارزوی موفقیت شماهستم بااااااااااااانو ایشاله تیانا جونمم به راحتی بای بای می کنهخیلی دوستون داررررررررررررررررررررریم
مامان بنیتا
1 خرداد 93 2:52
دیانا جون خوشگلم موفقیتت رو در مرحله از شیر گرفتن تبریک می گم ماشالا که اینقدر خانوم و صبوری گلم فلوربا جون به شماهم یک خداقوت حسابی می گم راستی خودت زودتر بگو چه خبرایی هست وگرنه دوباره مجبورم پوارو بشم و خودم کشف کنم ها اتفاقا منم در مورد وبلاگ همین تصمیم رو گرفتم دیگه ماهگرد نویسی رو تعطیل می کنم و وقایع مهم رو می نویسم ایشالا این گل دختر نازت رو حسابی از طرف من ببوس خانومی که ماشالا خیلیییی ماهه
فلوریا مامان دیانا
پاسخ
سلام خاله جون ، عزیز جون ، مهرررررررررررررررربون ممنونم خاله جون ،قربون مهر و محبتتون . بالاخره هر چی باشه *اذربایجان قزییام ، گویلرین اولدوزیام* فلوریا: ممنوم گلناز جون منم موفقیت بنیتا جون تبریک می گم خانوم مارپل عزیز دندون رو جیگر بذار دیگهما نوید خبر خوش رو دادیم ، همین کفایت نمی کنه؟؟؟ شما هم روی ماه بنیتای عزیزم رو ببوس
مامان زهرا
1 خرداد 93 13:40
عزیزم چه خبر خوبی ایشالاه همه کارا به همین راحتی پیش بره فلوریا جون میشه در مورد شیوه ی نوبتیت توضیح بدی ممنونم دیاناجونو ببوس
فلوریا مامان دیانا
پاسخ
سلام بانووووووووووووووووووووووووو حال ارتا جون چطوره ؟ روی ماهشو ببوس زهرا جون حذف نوبتی اینه که از سه ماه مونده به قطع کامل شیر دهی برنامه ریزی بکنی و هر دو هفته یکبار یه وعده از شیر دادن رو حذف کنی و بهش شیر پاستوریزه یا آبمیوه بدی!آخرین مرحله اون وعده ای هست که بچه شدید بهش وابسته است. البته هر وعده که حذف می کنی باید قاطع باشی و در مقابل اصرار بشه مقاومت بکنی و بگی می می نه!!
مامانی آیلین
1 خرداد 93 16:51
سلام چه دخملی چقد نازخوشحال میشم سر بزنین
فلوریا مامان دیانا
پاسخ
سلام عزیزم ممنونم از لطفتتون بانووووووووووووو چشم حتما
مامان پانی
2 خرداد 93 23:03
salam dost jonam mashallah bozorg shodi mobarakeh khanom khoshgele
فلوریا مامان دیانا
پاسخ
سلام پانی جون فدای محبتت پانی جون ، ما اردتمندیم